Urząd Gminy w Psarach serwis informacyjny
GMINA
  • Strona główna
  • O Gminie
  • Statut Gminy
  • Budżet Gminy
  • Majątek Gminy
  • Jednostki Organizacyjne Gminy
  • Jednostki Pomocnicze
  • Organizacje pozarządowe
  • RADA GMINY
  • Biuro Rady Gminy
  • Komisje Rady Gminy
  • Plany pracy Komisji i Rady
  • Protokoły
  • Uchwały Rady Gminy
  • Akty Prawa Miejscowego
  • Sprawozdania
  • Oświadczenia majątkowe
  • MŁODZIEŻOWA RADA GMINY
  • Skład Młodzieżowej Rady Gminy
  • Protokoły
  • Uchwały
  • URZĄD GMINY
  • Regulamin Organizacyjny
  • Kierownictwo Urzędu Gminy
  • Referaty Urzędu
  •       -- Referat Organizacyjny i Oświaty
          -- Referat Rozwoju, promocji i pozyskiwania środków zewnętrznych
          -- Referat Finansów i Podatków
          -- Referat Przedsięwzięć Publicznych
          -- Referat Inwestycji i Remontów
          -- Urząd Stanu Cywilnego
          -- Pion Ochrony Informacji Niejawnych
          -- Samodzielne stanowiska
  • Oświadczenia Majątkowe
  • Pomieszczenia Urzędu
  • Struktura Organizacyjna
  • PRACA URZĘDU
  • Regulamin pracy
  • Załatwianie Spraw
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
  • Opłaty, czynsze, podatki
  • Archiwa Urzędu
  • Procedury Prawne
  • Konkursy
  • Działalność Gospodarcza
  • INFORMACJE URZĘDU
  • Stypendia
  • Konsultacje społeczne
  • Plany i programy
  • Inwestycje
  • Zarządzenia Wójta
  • Ogłoszenia, komunikaty, wykazy
  • Sprawozdania Wójta
  • Wyniki kontroli
  • Audyt
  • Udostępnienie informacji publicznej
  • PRZETARGI
  • Przetargi - Urząd Gminy Psary
  • Przetargi - Jednostki Organizacyjne Gminy Psary
  • Przetargi - Stowarzyszenia Gminy Psary
  • Zamówienia publiczne wg art. 4 pkt. 8
  • Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych
  • Emisja obligacji
  • OCHRONA ŚRODOWISKA
  • Gospodarka odpadami
  • BEZDOMNE ZWIERZĘTA
  • Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
  • Publicznie Dostępny Wykaz Danych O Środowisku
  • Informacja o publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz o sposobie i zasadach udostępniania danych zawartych w tym wykazie
  • Programy
  • Pomniki przyrody
  • WYBORY
  • Wybory do młodzieżowej Rady Gminy
  • Referenda
  • Wybory samorządowe
  • Wybory do Sejmu RP i Senatu RP
  • Wybory do Parlamentu Europejskiego
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory ławników sądowych
  • DRUKI DO POBRANIA
  • Druki do pobrania
  • Odnośniki do stron WWW
  • Serwis
  • rejestr zmian
  • statystyki odwiedzin
  • instrukcja obsługi
  • redakcja BIP
  • administracja stroną BIP
  • URZĄD GMINY   \  REFERATY URZęDU   \  REFERAT ORGANIZACYJNY I OśWIATY

      Referat Organizacyjny i Oświaty

    Referat Organizacyjny i Oświaty

    • W skład Referatu Organizacyjnego i Oświaty wchodzą następujące stanowiska:

      • ROI – stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej i działalności gospodarczej,

      • ROII – stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych,

      • ROIV – stanowisko ds. obsługi Rady Gminy i archiwum,

      • ROVIII – informatyk,

      • ROIX – stanowisko ds. obsługi sekretariatu i spraw organizacyjnych,

      • ROX – stanowisko ds. finansowych, planowania i sprawozdawczości,

      • ROXI stanowisko ds. realizacji zadań oświatowych.

    • Szczegółowe zadania wykonywane na poszczególnych stanowiskach określają zakresy czynności.

    • Do zadań Referatu Organizacyjnego i Oświaty należy w szczególności:

      • opracowywanie projektów: Statutu, Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy i innych regulaminów i instrukcji związanych z organizacją i zarządzaniem w Urzędzie;

      • prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw Wójta;

      • obsługa techniczno – biurowa Rady Gminy oraz Komisji Rady Gminy;

      • prowadzenie rejestru uchwał;

      • prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji Radnych oraz postulatów wyborców;

      • współorganizowanie zebrań wiejskich oraz współpraca z Radami Sołeckimi i prowadzenie dokumentacji z zebrań wiejskich i rad sołeckich;

      • prowadzenie dokumentacji dotyczącej wyborów Prezydenta RP, wyborów do Sejmu i Senatu RP, wyborów do Europarlamentu, wyborów samorządowych i referendum oraz innych wyborów, w tym wyborów ławników do sądów;

      • prowadzenie rejestru przepisów prawa miejscowego;

      • prowadzenie rejestru i dokumentacji skarg rozpatrywanych przez Radę Gminy;

      • prowadzenie kancelarii ogólnej urzędu, a tym przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji oraz jej ewidencja;

      • obsługa Sekretariatu Wójta i Zastępcy Wójta, w tym organizowanie narad Wójta;

      • prowadzenie spraw ewidencji czasu pracy i ewidencji urlopowej pracowników Urzędu oraz rozliczanie czasu pracy pracowników;

      • koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;

      • obsługa centrali telefonicznej Urzędu, a także rozliczanie robót i usług telekomunikacyjnych w Urzędzie Gminy oraz współudział w rozliczaniu telefonicznych rozmów prywatnych pracowników Urzędu;

      • prowadzenie rejestru i zbioru zarządzeń oraz decyzji Wójta;

      • prowadzenie ewidencji środków niskocennych, załatwianie spraw tablic urzędowych, pieczęci urzędowych – zamawianie, ewidencjonowanie, wydawanie oraz protokolarne niszczenie zużytych lub nieaktualnych pieczęci;

      • prowadzenie centralnej ewidencji umów w urzędzie gminy oraz centralnego rejestru faktur i rachunków w urzędzie gminy;

      • prowadzenie rejestru stałych mieszkańców Gminy i jego aktualizacja;

      • dokonywanie zameldowań i wymeldowań obywateli polskich i cudzoziemców na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;

      • prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie na pobyt stały;

      • prowadzenie rejestrów i wydawanie zaświadczeń w zakresie ewidencji ludności;

      • przyjmowanie wniosków i wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;

      • współdziałanie z Wojskową Komendą Uzupełnień w zakresie spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego;

      • prowadzenie dokumentacji dotyczącej organizowanych na terenie gminy zbiórek publicznych;

      • prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;

      • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;

      • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w lokalach i placówkach handlowych oraz nadzór nad prawidłowością wnoszenia opłat w tym zakresie;

      • ochrona i zabezpieczenie mienia urzędu;

      • prowadzenie ewidencji i wykonywania czynności związanych z ogłaszaniem obwieszczeń urzędowych;

      • prenumerata czasopism i zaopatrywanie Urzędu w wydawnictwa specjalistyczne oraz prowadzenie ewidencji zakupionych książek do celów służbowych;

      • współpraca ze służbą zdrowia;

      • prowadzenie kompleksowej obsługi Urzędu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej Urzędu, w tym organizowanie szkoleń i dokonywanie kontroli w tym zakresie, a także prowadzenie rejestru wypadków przy pracy, w drodze do i z pracy;

      • koordynowanie spraw związanych z odzieżą ochronną, w tym prowadzenie kartotek i rozliczanie zakupów odzieży ochronnej;

      • prowadzenie archiwum Urzędu;

      • prowadzenie rejestru instytucji kultury w Gminie;

      • czynności związane z załatwianiem skarg i wniosków, w tym prowadzenie rejestru, ewidencji skarg i wniosków oraz nadzór nad ich terminowym załatwianiem i udzielaniem odpowiedzi z zachowaniem uregulowań zawartych w KPA;

      • zaopatrzenie materiałowo-sprzętowe dla potrzeb funkcjonowania urzędu gminy, organizacja zakupów sprzętu biurowego, druków, formularzy, materiałów biurowych, środków czystości, środków ochrony indywidualnej i odzieży roboczej dla pracowników urzędu gminy;

      • koordynowanie spraw z zakresu komputeryzacji i informatyki w Urzędzie, w tym nadzór nad wdrażaniem systemów i ich prawidłową eksploatacją;

      • prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i programów komputerowych stosowanych i dopuszczanych do stosowania w Urzędzie;

      • sporządzanie zbiorczych sprawozdań merytorycznych z realizacji zadań oświatowych na terenie gminy;

      • przygotowywanie i rozliczanie wniosków o dofinansowanie śródrocznych wyjazdów uczniów na tzw. "zielone szkoły”;

      • organizowanie i przygotowywanie posiedzeń komisji egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym nauczycieli;

      • prowadzenie ewidencji realizacji przez uczniów zamieszkałych na terenie gminy obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;

      • prowadzenie całości postępowania związanego z egzekwowaniem realizacji obowiązku nauki;

      • prowadzenie sprawozdawczości w ramach Systemu Informacji Oświatowej;

      • organizowanie opieki doradców metodycznych dla nauczycieli z terenu Gminy;

      • załatwianie indywidualnych spraw z zakresu dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników;

      • organizowanie pomocy materialnej dla uczniów;

      • sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;

      • współpraca z dyrektorami szkół, przedszkoli i dyrektorem gimnazjum przy sporządzaniu planów finansowych na dany rok budżetowy;

      • przygotowywanie sprawozdań, analiz ekonomicznych i innych informacji dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych;

      • prowadzenie obsługi finansowo-księgowej stypendiów dla uczniów;

      • prowadzenie obsługi Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej dla członków tej kasy;

      • organizowanie dostępności sieci szkolnej przez zagwarantowanie dowozu i odwozu dzieci oraz opieki w czasie jego trwania;

      • organizowanie całej procedury związanej z powołaniem lub odwołaniem dyrektora placówki oświatowej;

      • współpracowanie z Dyrektorami placówek oświatowych w zakresie sporządzania rocznych arkuszy organizacyjnych i aneksów do nich;

      • przygotowywanie wniosków na nagrody Ministra Edukacji Narodowej, Śląskiego Kuratora Oświaty oraz występowanie z wnioskami o przyznanie nagrody Wójta Gminy Psary dla wyróżniających się pracowników oświaty;

      • podejmowanie działań mających na celu promocję wyróżniających się uczniów z terenu Gminy;

      • przygotowywanie propozycji oceny pracy dyrektorów placówek w trybie określonym w odrębnych przepisach;

      • współdziałanie z dyrektorami placówek oświatowych w wykonywaniu zaleceń Kuratorium wynikających z nadzoru pedagogicznego;

      • koordynowanie realizacji wszystkich zadań nałożonych na organ prowadzący placówki oświatowe;

      • przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych gminy na polecenie Wójta i zgodnie z upoważnieniem;

      • przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych;

      • kontrola systemów finansowych w jednostkach organizacyjnych gminy;

      • ocena wiarygodności i rzetelności informacji, zarówno finansowych, jak i innych;

      • prowadzenie rejestru przeprowadzonych kontroli;

      • prowadzenie ewidencji środków trwałych niskocennych;

      • utrzymanie czystości i porządku w budynku Urzędu Gminy oraz w jego obejściu;

      • przygotowywanie dokumentacji będącej podstawą udzielenia dotacji dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych i współpraca z tymi podmiotami;

      • wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową Referatu, w tym zadań w procesie przygotowań obronnych państwa i organizowaniu systemu zarządzania kryzysowego. 

      udostępnił Piotr Gawron dnia 2013-07-08 inf |  zmiany |  statystyki |  góra 


    Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Psary v2.0 góra