Urząd Gminy w Psarach serwis informacyjny
GMINA
  • Strona główna
  • O Gminie
  • Statut Gminy
  • Budżet Gminy
  • Majątek Gminy
  • Jednostki Organizacyjne Gminy
  • Jednostki Pomocnicze
  • Organizacje pozarządowe
  • RADA GMINY
  • Biuro Rady Gminy
  • Komisje Rady Gminy
  • Plany pracy Komisji i Rady
  • Protokoły
  • Uchwały Rady Gminy
  • Akty Prawa Miejscowego
  • Sprawozdania
  • Oświadczenia majątkowe
  • MŁODZIEŻOWA RADA GMINY
  • Skład Młodzieżowej Rady Gminy
  • Protokoły
  • Uchwały
  • URZĄD GMINY
  • Regulamin Organizacyjny
  • Kierownictwo Urzędu Gminy
  • Referaty Urzędu
  •       -- Referat Organizacyjny i Oświaty
          -- Referat Rozwoju, promocji i pozyskiwania środków zewnętrznych
          -- Referat Finansów i Podatków
          -- Referat Przedsięwzięć Publicznych
          -- Referat Inwestycji i Remontów
          -- Urząd Stanu Cywilnego
          -- Pion Ochrony Informacji Niejawnych
          -- Samodzielne stanowiska
  • Oświadczenia Majątkowe
  • Pomieszczenia Urzędu
  • Struktura Organizacyjna
  • PRACA URZĘDU
  • Regulamin pracy
  • Załatwianie Spraw
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
  • Opłaty, czynsze, podatki
  • Archiwa Urzędu
  • Procedury Prawne
  • Konkursy
  • Działalność Gospodarcza
  • INFORMACJE URZĘDU
  • Stypendia
  • Konsultacje społeczne
  • Plany i programy
  • Inwestycje
  • Zarządzenia Wójta
  • Ogłoszenia, komunikaty, wykazy
  • Sprawozdania Wójta
  • Wyniki kontroli
  • Audyt
  • Udostępnienie informacji publicznej
  • PRZETARGI
  • Przetargi - Urząd Gminy Psary
  • Przetargi - Jednostki Organizacyjne Gminy Psary
  • Przetargi - Stowarzyszenia Gminy Psary
  • Zamówienia publiczne wg art. 4 pkt. 8
  • Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych
  • Emisja obligacji
  • OCHRONA ŚRODOWISKA
  • Gospodarka odpadami
  • BEZDOMNE ZWIERZĘTA
  • Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
  • Publicznie Dostępny Wykaz Danych O Środowisku
  • Informacja o publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz o sposobie i zasadach udostępniania danych zawartych w tym wykazie
  • Programy
  • Pomniki przyrody
  • WYBORY
  • Wybory do młodzieżowej Rady Gminy
  • Referenda
  • Wybory samorządowe
  • Wybory do Sejmu RP i Senatu RP
  • Wybory do Parlamentu Europejskiego
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory ławników sądowych
  • DRUKI DO POBRANIA
    Serwis
  • rejestr zmian
  • statystyki odwiedzin
  • instrukcja obsługi
  • redakcja BIP
  • administracja stroną BIP
  • URZĄD GMINY   \  REFERATY URZęDU   \  PION OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH

      Pion Ochrony Informacji Niejawnych

    Pion ochrony informacji niejawnych

    • W skład pionu ochrony wchodzą:

      • Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych (inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego) - pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku ds. zarządzania kryzysowego, informacji niejawnych i spraw wojskowych;

      • kierownik Kancelarii Informacji Niejawnych.

    • Do zadań pionu ochrony należy w szczególności:

      • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;

      • zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;

      • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;

      • okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;

      • opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie gminy i nadzorowanie jego realizacji;

      • szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

    • Pionem ochrony informacji niejawnych kieruje Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych, którego powołuje Wójt.

    • Do zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:

      • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;

      • zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne;

      • zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;

      • prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających na pisemne polecenie Wójta;

      • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;

      • opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie gminy, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;

      • prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;

      • prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w urzędzie gminy albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;

      • w przypadku stwierdzenia naruszenia w urzędzie gminy przepisów o ochronie informacji niejawnych zawiadomienie o tym wójta i podjęcie niezwłocznie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności tego naruszenia oraz ograniczenia jego negatywnych skutków;

      • powiadamianie właściwej służby ochrony państwa w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub wyższą;

      • opracowanie sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” w urzędzie gminy;

      • opracowanie instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w urzędzie gminy oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony.

    • Wyodrębnioną komórką organizacyjną wchodzącą w skład pionu ochrony jest Kancelaria Informacji Niejawnych, która podlega bezpośrednio Pełnomocnikowi Ochrony Informacji Niejawnych i odpowiada za właściwe rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie dokumentów niejawnych uprawnionym osobom.

    • Kancelarią kieruje kierownik kancelarii, wyznaczony przez Wójta na wniosek pełnomocnika ochrony, do którego zadań należy:

      • nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych;

      • udostępnianie lub wydawanie takich dokumentów osobom uprawnionym;

      • egzekwowanie zwrotu dokumentów niejawnych do Kancelarii Informacji Niejawnych od osób, które nie mają możliwości właściwego ich przechowywania i zabezpieczenia;

      • prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami niejawnymi, które zostały udostępnione upoważnionym pracownikom;

      • wykonywanie poleceń pełnomocnika.

      udostępnił Piotr Gawron dnia 2013-07-08 inf |  zmiany |  statystyki |  góra 


    Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Psary v2.0 góra