Urząd Gminy w Psarach serwis informacyjny
GMINA
  • Strona główna
  • O Gminie
  • Statut Gminy
  • Budżet Gminy
  • Majątek Gminy
  • Jednostki Organizacyjne Gminy
  • Jednostki Pomocnicze
  • Organizacje pozarządowe
  • RADA GMINY
  • Biuro Rady Gminy
  • Komisje Rady Gminy
  • Plany pracy Komisji i Rady
  • Protokoły
  • Uchwały Rady Gminy
  • Akty Prawa Miejscowego
  • Sprawozdania
  • Oświadczenia majątkowe
  • MŁODZIEŻOWA RADA GMINY
  • Skład Młodzieżowej Rady Gminy
  • Protokoły
  • Uchwały
  • URZĄD GMINY
  • Regulamin Organizacyjny
  • Kierownictwo Urzędu Gminy
  • Referaty Urzędu
  •       -- Referat Organizacyjny i Oświaty
          -- Referat Rozwoju, promocji i pozyskiwania środków zewnętrznych
          -- Referat Finansów i Podatków
          -- Referat Przedsięwzięć Publicznych
          -- Referat Inwestycji i Remontów
          -- Urząd Stanu Cywilnego
          -- Pion Ochrony Informacji Niejawnych
          -- Samodzielne stanowiska
  • Oświadczenia Majątkowe
  • Pomieszczenia Urzędu
  • Struktura Organizacyjna
  • PRACA URZĘDU
  • Regulamin pracy
  • Załatwianie Spraw
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
  • Opłaty, czynsze, podatki
  • Archiwa Urzędu
  • Procedury Prawne
  • Konkursy
  • Działalność Gospodarcza
  • INFORMACJE URZĘDU
  • Stypendia
  • Konsultacje społeczne
  • Plany i programy
  • Inwestycje
  • Zarządzenia Wójta
  • Ogłoszenia, komunikaty, wykazy
  • Sprawozdania Wójta
  • Wyniki kontroli
  • Audyt
  • Udostępnienie informacji publicznej
  • PRZETARGI
  • Przetargi - Urząd Gminy Psary
  • Przetargi - Jednostki Organizacyjne Gminy Psary
  • Przetargi - Stowarzyszenia Gminy Psary
  • Zamówienia publiczne wg art. 4 pkt. 8
  • Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych
  • Emisja obligacji
  • OCHRONA ŚRODOWISKA
  • Gospodarka odpadami
  • BEZDOMNE ZWIERZĘTA
  • Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
  • Publicznie Dostępny Wykaz Danych O Środowisku
  • Informacja o publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz o sposobie i zasadach udostępniania danych zawartych w tym wykazie
  • Programy
  • Pomniki przyrody
  • WYBORY
  • Wybory do młodzieżowej Rady Gminy
  • Referenda
  • Wybory samorządowe
  • Wybory do Sejmu RP i Senatu RP
  • Wybory do Parlamentu Europejskiego
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory ławników sądowych
  • DRUKI DO POBRANIA
    Serwis
  • rejestr zmian
  • statystyki odwiedzin
  • instrukcja obsługi
  • redakcja BIP
  • administracja stroną BIP
  • URZĄD GMINY   \  REFERATY URZęDU   \  REFERAT PRZEDSIęWZIęć PUBLICZNYCH

      Referat Przedsięwzięć Publicznych

    Referat Przedsięwzięć Publicznych

    • W skład Referatu Przedsięwzięć Publicznych wchodzą następujące stanowiska:

      • RPPIII – kierownik referatu ,

      • RPPI – stanowisko ds. rolnictwa,

      • RPPII – stanowisko ds. ochrony środowiska,

      • RPPIV – stanowisko ds. gospodarki gruntami i zagospodarowania przestrzennego gminy,

      • RPPVI – stanowisko ds. gospodarki mieniem komunalnym i gospodarki nieruchomościami,

    • Szczegółowe zadania wykonywane na poszczególnych stanowiskach określają zakresy czynności.

    • Do zadań Referatu Przedsięwzięć Publicznych należy w szczególności:

      • prowadzenie ewidencji mienia komunalnego gminy oraz gospodarowanie mieniem komunalnym i gminnym zasobem nieruchomości;

      • przygotowanie umów o najem lokali użytkowych i mieszkalnych oraz projektów wysokości stawek czynszowych z tytułu najmu lokali;

      • prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości komunalnych w użytkowanie innym podmiotom w formach prawem przewidzianych oraz inicjowanie ustalania opłat z tego tytułu;

      • przygotowanie wykazów gruntów komunalnych przeznaczonych do sprzedaży i przekazania w posiadanie zależne;

      • przygotowanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości komunalnych, w użytkowanie innym podmiotom w formach prawem przewidzianych i inicjowanie ustalania opłat z tego tytułu oraz organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości;

      • sporządzanie wykazów dzierżaw gruntów i lokali mieszkalnych oraz użytkowych i przekazywanie ich kierownikowi Referatu Finansów i Podatków;

      • współdziałanie z pracownikiem Referatu Finansów i Podatków w zakresie windykacji należności z tytułu gospodarowania mieniem Gminy;

      • nadzór w sprawach prowadzenia cmentarza komunalnego;

      • współdziałanie z jednostkami łączności w zakresie usług telekomunikacyjnych;

      • prowadzenie spraw związanych ze zbiorowym transportem drogowym;

      • prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia ulic;

      • prowadzenie spraw dotyczących podziałów oraz rozgraniczeń nieruchomości;

      • przygotowanie spraw i prowadzenie całości zagadnień związanych z dokonywaniem scaleń i zamiany gruntów;

      • przygotowanie projektów rozstrzygnięć indywidualnych w związku z budową lub wybudowaniem urządzeń komunalnych;

      • prowadzenie spraw dodatków mieszkaniowych we współpracy z OPS;

      • przygotowanie decyzji w zakresie ochrony środowiska;

      • realizacja zadań wynikających z: ustawy o ochronie środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o lasach, ustawy prawo geologiczne i górnicze;

      • współudział w realizacji zadań z zakresu edukacji ekologicznej, ochrony wód, ochrony powierzchni ziemi i ochrony przed hałasem oraz z zakresu przeciwdziałania zanieczyszczeniom;

      • realizacja zadań z zakresu zadrzewień i zalesień oraz z zakresu gospodarki wodno – ściekowej;

      • realizacja zadań z zakresu produkcji rolnej i zwierzęcej oraz usług weterynaryjnych;

      • prowadzenie postępowania w zakresie wydawania decyzji producentom rolnym w sprawie podatku akcyzowego wraz z okresową sprawozdawczością;

      • współudział w przygotowaniu i uzgodnieniu programów w zakresie rolnictwa oraz rekultywacji gruntów;

      • przeprowadzanie kontroli spełniania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC rolników i przygotowanie projektów rozstrzygnięć w oparciu o wyniki kontroli przy współdziałaniu Skarbnika Gminy;

      • organizacja opieki nad bezpańskimi zwierzętami;

      • przygotowanie projektów rozstrzygnięć w sprawie pozwoleń na posiadanie psów ras agresywnych;

      • przygotowanie decyzji dotyczących wydania zezwolenia na usuwanie krzew i krzewów;

      • przygotowanie decyzji dla posiadaczy gruntów rolnych nakazujących zniszczenie zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności lub niedozwolonych upraw;

      • organizacja prac i uczestniczenie w pracach dotyczących sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy;

      • organizacja prac i uczestniczenie w pracach dotyczących sporządzania zmian planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;

      • prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

      • naliczanie opłat z tytułu skutków zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz przygotowywanie projektów decyzji w tym zakresie;

      • wydawanie wypisów, wyrysów, opinii oraz zaświadczeń i informacji potwierdzających okoliczności wynikające z planu zagospodarowania przestrzennego;

      • przygotowywanie decyzji i prowadzenie postępowania w zakresie niezbędnych do ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i decyzji ustalającej warunki zabudowy;

      • oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi i prowadzenie dokumentacji mapowej nieruchomości;

      • prowadzenie spraw dotyczących nazw miejscowości oraz nazewnictwa ulic w gminie;

      • przygotowywanie wniosków o wyłączeniu gruntów komunalnych z produkcji rolnej oraz wniosków o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele niewolne i nieleśne;

      • nadzór nad utrzymaniem mogił i pomników z okresu wojny;

      • przygotowywania ocen, analiz i programów zaspokajania potrzeb mieszkaniowych w gminie;

      • prowadzenie dokumentacji związanej z administrowaniem drogami gminnymi, przystankami autobusowymi, mostami oraz organizacją ruchu drogowego, w tym wydawanie opinii w sprawie lokalizacji budowanych obiektów, opracowywanie decyzji w sprawie lokalizacji zjazdów z dróg gminnych, zajęcia pasa drogowego, opłat za zajęcie pasa drogowego;

      • wykonywanie prac i nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg gminnych;

      • wykonywanie innych czynności zgodnie z właściwością rzeczową Referatu, w tym zadań w procesie przygotowań obronnych państwa i organizowaniu systemu zarządzania kryzysowego. 

      udostępnił Piotr Gawron dnia 2013-07-08 inf |  zmiany |  statystyki |  góra 


    Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Psary v2.0 góra