Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Referat Przedsięwzięć Publicznych
Adres Ulica Malinowicka nr 4
Kod pocztowy 42-512 Miejscowość Psary
Kontakt
Telefon
(032) 294 49 51
Fax
(032) 294 49 01
Zadania

W skład Referatu Przedsięwzięć Publicznych wchodzą następujące stanowiska:

   RPPIII – kierownik referatu ,

   RPPI – stanowisko ds. rolnictwa,

   RPPII – stanowisko ds. ochrony środowiska,

   RPPIV – stanowisko ds. gospodarki gruntami i zagospodarowania przestrzennego gminy,

   RPPVI – stanowisko ds. gospodarki mieniem komunalnym i gospodarki nieruchomościami,

Szczegółowe zadania wykonywane na poszczególnych stanowiskach określają zakresy czynności.

Do zadań Referatu Przedsięwzięć Publicznych należy w szczególności:

   prowadzenie ewidencji mienia komunalnego gminy oraz gospodarowanie mieniem komunalnym i gminnym zasobem nieruchomości;

   przygotowanie umów o najem lokali użytkowych i mieszkalnych oraz projektów wysokości stawek czynszowych z tytułu najmu lokali;

   prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości komunalnych w użytkowanie innym podmiotom w formach prawem przewidzianych oraz inicjowanie ustalania opłat z tego tytułu;

   przygotowanie wykazów gruntów komunalnych przeznaczonych do sprzedaży i przekazania w posiadanie zależne;

   przygotowanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości komunalnych, w użytkowanie innym podmiotom w formach prawem przewidzianych i inicjowanie ustalania opłat z tego tytułu oraz organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości;

   sporządzanie wykazów dzierżaw gruntów i lokali mieszkalnych oraz użytkowych i przekazywanie ich kierownikowi Referatu Finansów i Podatków;

   współdziałanie z pracownikiem Referatu Finansów i Podatków w zakresie windykacji należności z tytułu gospodarowania mieniem Gminy;

   nadzór w sprawach prowadzenia cmentarza komunalnego;

   współdziałanie z jednostkami łączności w zakresie usług telekomunikacyjnych;

   prowadzenie spraw związanych ze zbiorowym transportem drogowym;

   prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia ulic;

   prowadzenie spraw dotyczących podziałów oraz rozgraniczeń nieruchomości;

   przygotowanie spraw i prowadzenie całości zagadnień związanych z dokonywaniem scaleń i zamiany gruntów;

   przygotowanie projektów rozstrzygnięć indywidualnych w związku z budową lub wybudowaniem urządzeń komunalnych;

   prowadzenie spraw dodatków mieszkaniowych we współpracy z OPS;

   przygotowanie decyzji w zakresie ochrony środowiska;

   realizacja zadań wynikających z: ustawy o ochronie środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o lasach, ustawy prawo geologiczne i górnicze;

   współudział w realizacji zadań z zakresu edukacji ekologicznej, ochrony wód, ochrony powierzchni ziemi i ochrony przed hałasem oraz z zakresu przeciwdziałania zanieczyszczeniom;

   realizacja zadań z zakresu zadrzewień i zalesień oraz z zakresu gospodarki wodno – ściekowej;

   realizacja zadań z zakresu produkcji rolnej i zwierzęcej oraz usług weterynaryjnych;

   prowadzenie postępowania w zakresie wydawania decyzji producentom rolnym w sprawie podatku akcyzowego wraz z okresową sprawozdawczością;

   współudział w przygotowaniu i uzgodnieniu programów w zakresie rolnictwa oraz rekultywacji gruntów;

   przeprowadzanie kontroli spełniania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC rolników i przygotowanie projektów rozstrzygnięć w oparciu o wyniki kontroli przy współdziałaniu Skarbnika Gminy;

   organizacja opieki nad bezpańskimi zwierzętami;

   przygotowanie projektów rozstrzygnięć w sprawie pozwoleń na posiadanie psów ras agresywnych;

   przygotowanie decyzji dotyczących wydania zezwolenia na usuwanie krzew i krzewów;

   przygotowanie decyzji dla posiadaczy gruntów rolnych nakazujących zniszczenie zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności lub niedozwolonych upraw;

   organizacja prac i uczestniczenie w pracach dotyczących sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy;

   organizacja prac i uczestniczenie w pracach dotyczących sporządzania zmian planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;

   prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

   naliczanie opłat z tytułu skutków zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz przygotowywanie projektów decyzji w tym zakresie;

   wydawanie wypisów, wyrysów, opinii oraz zaświadczeń i informacji potwierdzających okoliczności wynikające z planu zagospodarowania przestrzennego;

   przygotowywanie decyzji i prowadzenie postępowania w zakresie niezbędnych do ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i decyzji ustalającej warunki zabudowy;

   oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi i prowadzenie dokumentacji mapowej nieruchomości;

   prowadzenie spraw dotyczących nazw miejscowości oraz nazewnictwa ulic w gminie;

   przygotowywanie wniosków o wyłączeniu gruntów komunalnych z produkcji rolnej oraz wniosków o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele niewolne i nieleśne;

   nadzór nad utrzymaniem mogił i pomników z okresu wojny;

   przygotowywania ocen, analiz i programów zaspokajania potrzeb mieszkaniowych w gminie;

   prowadzenie dokumentacji związanej z administrowaniem drogami gminnymi, przystankami autobusowymi, mostami oraz organizacją ruchu drogowego, w tym wydawanie opinii w sprawie lokalizacji budowanych obiektów, opracowywanie decyzji w sprawie lokalizacji zjazdów z dróg gminnych, zajęcia pasa drogowego, opłat za zajęcie pasa drogowego;

   wykonywanie prac i nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg gminnych;

   wykonywanie innych czynności zgodnie z właściwością rzeczową Referatu, w tym zadań w procesie przygotowań obronnych państwa i organizowaniu systemu zarządzania kryzysowego.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-09-03 12:01:21
Data utworzenia 2009-08-11
Data udostępnienia 2018-07-05 08:14:57
Osoba odpowiedzialna Admin
Udostępnił Dymitr Wierżbicki