Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Referat Finansów i Podatków
Adres Ulica Malinowicka nr 4
Kod pocztowy 42-512 Miejscowość Psary
Kontakt
Telefon
(032) 294 49 38
Fax
(032) 294 49 01
Zadania

   W skład Referatu Finansów i Podatków wchodzą następujące stanowiska:

       RFPI – kierownik referatu,

       RFPII – stanowisko ds. płac,

       RFPIII – stanowisko ds. księgowości budżetowej – wydatki,

       RFPIV – stanowisko ds. księgowości budżetowej – dochody,

       RFPV – stanowisko ds. księgowości podatkowej,

       RFPVI – stanowisko ds. windykacji należności podatkowych,

       RFPVII – stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat,

       RFPVIII – stanowisko ds. OSP,

       RFPX – stanowisko ds. wymiaru opłat z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi,

       RFPXI – stanowisko ds. windykacji należności z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi.

   Szczegółowe zadania wykonywane na poszczególnych stanowiskach określają zakresy czynności.

   Do zadań Referatu Finansów i Podatków należy w szczególności:

       opracowanie projektu budżetu gminy, projektów planów finansowych dochodów i wydatków gminy;

       przygotowanie projektów uchwał w sprawach budżetu oraz podatków i opłat lokalnych oraz zarządzeń budżetowych;

       informowanie jednostek organizacyjnych o zmianach w ich planach finansowych;

       zapewnienie płynności finansowej urzędu;

       rejestracja, kontrola i dekretacja dowodów księgowych;

       realizacja płatności przelewem;

       prowadzenie rachunkowości w zakresie dochodów i wydatków budżetowych;

       rozliczanie zaliczek, ryczałtów i delegacji służbowych;

       przyjmowanie i weryfikacja sprawozdawczości budżetowej jednostek organizacyjnych;

       sporządzanie sprawozdań budżetowych, analiz, informacji z wykonania planów finansowych;

       sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych dotyczących zobowiązań i należności, zmian w stanie majątkowym, okresowych sprawozdań z zatrudnienia i wynagrodzeń;

       prowadzenie ksiąg rachunkowych;

       dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalenie wyniku finansowego;

       księgowanie dokumentów finansowych dochodów budżetowych jednostki i organu Urzędu Gminy w rozbiciu na księgi analityczne i syntetyczne oraz konta wg planu kont organu i jednostki zgodnie z klasyfikacją budżetową odrębnie dla jednostki i organu;

       prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz ich umorzeń;

       wystawianie faktur VAT, prowadzenie rejestru oraz rozliczeń z urzędem skarbowym;

       prowadzenie ewidencji zaciągniętych kredytów i pożyczek, dokonywanie terminowych spłat rat kredytów i pożyczek zgodnie z wyznaczonym harmonogramem spłat;

       prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie gminy;

       prowadzenie wszelkich rozliczeń, sprawozdań dotyczących działalności OSP;

       ewidencja druków ścisłego zarachowania;

       sporządzanie list płac pracowników zatrudnionych w urzędzie, inkasa sołtysów, konserwatorów OSP, pracowników gospodarczych oraz pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych;

       sporządzanie list płac innych świadczeń pieniężnych wynikających ze stosunku pracy, umów zlecenia, umów o dzieło itp., diet i innych należności pieniężnych dla radnych i sołtysów;

       przygotowanie i dokonywanie wypłat świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych;

       prowadzenie ewidencji wynagrodzeń;

       prowadzenie rozliczeń i sporządzanie odpowiednich dokumentów dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego, Powiatowego Urzędu Prac, Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń, PFRON;

       prowadzenie księgowości funduszy celowych, ZFŚS, sum depozytowych;

       prowadzenie spraw w zakresie ulg w podatkach w tym: umorzeń, odroczeń terminu płatności, rozkładania na raty podatku lub zaległości podatkowych i odsetek;

       ustalanie wysokości zobowiązań z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych;

       ustalanie wysokości zobowiązań z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi;

       określanie wysokości zobowiązania podatkowego podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób prawnych, kontrola deklaracji składanych przez osoby prawne;

       prowadzenie dla potrzeb podatkowych ewidencji nieruchomości i gruntów rolnych oraz aktualizowanie danych w niej zawartych;

       przeprowadzanie kontroli w terenie w zakresie podatków i opłat lokalnych osób fizycznych i prawnych;

       przygotowanie zaświadczeń o stanie majątkowym podatników;

       przygotowanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym oraz poświadczających pracę w gospodarstwie rolnym;

       prowadzenie rejestru dokumentacji przypisów i odpisów należnych zobowiązań pieniężnych;

       prowadzenie rachunkowości podatkowej od osób fizycznych i prawnych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i podatku od środków transportowych;

       prowadzenie rachunkowości opłat z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi;

       windykacja należności z tytułu podatków i opłat, współdziałanie w tym zakresie z Urzędem Skarbowym;

       windykacja należności z tytułu opłat związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi;

       prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych;

       wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości;

       prowadzenie postępowania przygotowawczego do postępowania sądowego w sprawie zabezpieczenia należności podatkowych Gmin;

       sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, analiz oraz informacji w sprawach z zakresu realizacji podatków i opłat;

       sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom;

       prowadzenie ewidencji nieruchomości podlegających opłacie za odpady komunalne oraz aktualizacja danych w tym zakresie;

       naliczanie opłat z tyt. gospodarowania odpadami komunalnymi;

       rozliczanie dotacji dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych;

       wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową Referatu, w tym zadań w procesie przygotowań obronnych państwa i organizowaniu systemu zarządzania kryzysowego.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-09-03 12:01:21
Data utworzenia 2009-08-11
Data udostępnienia 2018-07-05 08:14:57
Osoba odpowiedzialna Admin
Udostępnił Dymitr Wierżbicki