Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Referat Organizacyjny i Oświaty
Adres Ulica Malinowicka nr 4
Kod pocztowy 42-512 Miejscowość Psary
Kontakt
Telefon
(032) 294 49 28
Fax
(032) 294 49 01
Zadania

   W skład Referatu Organizacyjnego i Oświaty wchodzą następujące stanowiska:

       ROI – stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej i działalności gospodarczej,

       ROII – stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych,

       ROIV – stanowisko ds. obsługi Rady Gminy i archiwum,

       ROVIII – informatyk,

       ROIX – stanowisko ds. obsługi sekretariatu i spraw organizacyjnych,

       ROX – stanowisko ds. finansowych, planowania i sprawozdawczości,

       ROXI – stanowisko ds. realizacji zadań oświatowych.

   Szczegółowe zadania wykonywane na poszczególnych stanowiskach określają zakresy czynności.

   Do zadań Referatu Organizacyjnego i Oświaty należy w szczególności:

       opracowywanie projektów: Statutu, Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy i innych regulaminów i instrukcji związanych z organizacją i zarządzaniem w Urzędzie;

       prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw Wójta;

       obsługa techniczno – biurowa Rady Gminy oraz Komisji Rady Gminy;

       prowadzenie rejestru uchwał;

       prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji Radnych oraz postulatów wyborców;

       współorganizowanie zebrań wiejskich oraz współpraca z Radami Sołeckimi i prowadzenie dokumentacji z zebrań wiejskich i rad sołeckich;

       prowadzenie dokumentacji dotyczącej wyborów Prezydenta RP, wyborów do Sejmu i Senatu RP, wyborów do Europarlamentu, wyborów samorządowych i referendum oraz innych wyborów, w tym wyborów ławników do sądów;

       prowadzenie rejestru przepisów prawa miejscowego;

       prowadzenie rejestru i dokumentacji skarg rozpatrywanych przez Radę Gminy;

       prowadzenie kancelarii ogólnej urzędu, a tym przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji oraz jej ewidencja;

       obsługa Sekretariatu Wójta i Zastępcy Wójta, w tym organizowanie narad Wójta;

       prowadzenie spraw ewidencji czasu pracy i ewidencji urlopowej pracowników Urzędu oraz rozliczanie czasu pracy pracowników;

       koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;

       obsługa centrali telefonicznej Urzędu, a także rozliczanie robót i usług telekomunikacyjnych w Urzędzie Gminy oraz współudział w rozliczaniu telefonicznych rozmów prywatnych pracowników Urzędu;

       prowadzenie rejestru i zbioru zarządzeń oraz decyzji Wójta;

       prowadzenie ewidencji środków niskocennych, załatwianie spraw tablic urzędowych, pieczęci urzędowych – zamawianie, ewidencjonowanie, wydawanie oraz protokolarne niszczenie zużytych lub nieaktualnych pieczęci;

       prowadzenie centralnej ewidencji umów w urzędzie gminy oraz centralnego rejestru faktur i rachunków w urzędzie gminy;

       prowadzenie rejestru stałych mieszkańców Gminy i jego aktualizacja;

       dokonywanie zameldowań i wymeldowań obywateli polskich i cudzoziemców na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;

       prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie na pobyt stały;

       prowadzenie rejestrów i wydawanie zaświadczeń w zakresie ewidencji ludności;

       przyjmowanie wniosków i wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;

       współdziałanie z Wojskową Komendą Uzupełnień w zakresie spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego;

       prowadzenie dokumentacji dotyczącej organizowanych na terenie gminy zbiórek publicznych;

       prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;

       prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;

       prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w lokalach i placówkach handlowych oraz nadzór nad prawidłowością wnoszenia opłat w tym zakresie;

       ochrona i zabezpieczenie mienia urzędu;

       prowadzenie ewidencji i wykonywania czynności związanych z ogłaszaniem obwieszczeń urzędowych;

       prenumerata czasopism i zaopatrywanie Urzędu w wydawnictwa specjalistyczne oraz prowadzenie ewidencji zakupionych książek do celów służbowych;

       współpraca ze służbą zdrowia;

       prowadzenie kompleksowej obsługi Urzędu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej Urzędu, w tym organizowanie szkoleń i dokonywanie kontroli w tym zakresie, a także prowadzenie rejestru wypadków przy pracy, w drodze do i z pracy;

       koordynowanie spraw związanych z odzieżą ochronną, w tym prowadzenie kartotek i rozliczanie zakupów odzieży ochronnej;

       prowadzenie archiwum Urzędu;

       prowadzenie rejestru instytucji kultury w Gminie;

       czynności związane z załatwianiem skarg i wniosków, w tym prowadzenie rejestru, ewidencji skarg i wniosków oraz nadzór nad ich terminowym załatwianiem i udzielaniem odpowiedzi z zachowaniem uregulowań zawartych w KPA;

       zaopatrzenie materiałowo-sprzętowe dla potrzeb funkcjonowania urzędu gminy, organizacja zakupów sprzętu biurowego, druków, formularzy, materiałów biurowych, środków czystości, środków ochrony indywidualnej i odzieży roboczej dla pracowników urzędu gminy;

       koordynowanie spraw z zakresu komputeryzacji i informatyki w Urzędzie, w tym nadzór nad wdrażaniem systemów i ich prawidłową eksploatacją;

       prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i programów komputerowych stosowanych i dopuszczanych do stosowania w Urzędzie;

       sporządzanie zbiorczych sprawozdań merytorycznych z realizacji zadań oświatowych na terenie gminy;

       przygotowywanie i rozliczanie wniosków o dofinansowanie śródrocznych wyjazdów uczniów na tzw. "zielone szkoły”;

       organizowanie i przygotowywanie posiedzeń komisji egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym nauczycieli;

       prowadzenie ewidencji realizacji przez uczniów zamieszkałych na terenie gminy obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;

       prowadzenie całości postępowania związanego z egzekwowaniem realizacji obowiązku nauki;

       prowadzenie sprawozdawczości w ramach Systemu Informacji Oświatowej;

       organizowanie opieki doradców metodycznych dla nauczycieli z terenu Gminy;

       załatwianie indywidualnych spraw z zakresu dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników;

       organizowanie pomocy materialnej dla uczniów;

       sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;

       współpraca z dyrektorami szkół, przedszkoli i dyrektorem gimnazjum przy sporządzaniu planów finansowych na dany rok budżetowy;

       przygotowywanie sprawozdań, analiz ekonomicznych i innych informacji dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych;

       prowadzenie obsługi finansowo-księgowej stypendiów dla uczniów;

       prowadzenie obsługi Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej dla członków tej kasy;

       organizowanie dostępności sieci szkolnej przez zagwarantowanie dowozu i odwozu dzieci oraz opieki w czasie jego trwania;

       organizowanie całej procedury związanej z powołaniem lub odwołaniem dyrektora placówki oświatowej;

       współpracowanie z Dyrektorami placówek oświatowych w zakresie sporządzania rocznych arkuszy organizacyjnych i aneksów do nich;

       przygotowywanie wniosków na nagrody Ministra Edukacji Narodowej, Śląskiego Kuratora Oświaty oraz występowanie z wnioskami o przyznanie nagrody Wójta Gminy Psary dla wyróżniających się pracowników oświaty;

       podejmowanie działań mających na celu promocję wyróżniających się uczniów z terenu Gminy;

       przygotowywanie propozycji oceny pracy dyrektorów placówek w trybie określonym w odrębnych przepisach;

       współdziałanie z dyrektorami placówek oświatowych w wykonywaniu zaleceń Kuratorium wynikających z nadzoru pedagogicznego;

       koordynowanie realizacji wszystkich zadań nałożonych na organ prowadzący placówki oświatowe;

       przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych gminy na polecenie Wójta i zgodnie z upoważnieniem;

       przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych;

       kontrola systemów finansowych w jednostkach organizacyjnych gminy;

       ocena wiarygodności i rzetelności informacji, zarówno finansowych, jak i innych;

       prowadzenie rejestru przeprowadzonych kontroli;

       prowadzenie ewidencji środków trwałych niskocennych;

       utrzymanie czystości i porządku w budynku Urzędu Gminy oraz w jego obejściu;

       przygotowywanie dokumentacji będącej podstawą udzielenia dotacji dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych i współpraca z tymi podmiotami;

       wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową Referatu, w tym zadań w procesie przygotowań obronnych państwa i organizowaniu systemu zarządzania kryzysowego.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-09-03 12:01:21
Data utworzenia 2009-08-11
Data udostępnienia 2018-07-05 08:14:57
Osoba odpowiedzialna Mirella Barańska-Sorn
Udostępnił Dymitr Wierżbicki